Понеделник, 2024-12-23, 7:19 AM
Welcome Guest

Меню
Уроци
Анкета
Пред компютъра или пред телевизора предпочитате да сте?
Общо гласували: 167
Начало » 2008 » ноември » 28 » "Рисуваме реалистична текстура на око” от Krishnamurti Martins Costa»

"Рисуваме реалистична текстура на око” от Krishnamurti Martins Costa
10:34 AM
За повече стимул може да прочетете темата с наградата, която ще даваме на потребителя, който се е упражнявал най-много в определения от екипа срок - ТУК

***
Ниво: средно
Техника: цифрово рисуване
Програма: Adobe Photoshop


Този път ще ви покажа как с известно търпение можете да си направите собствена текстура на око. Това е реалистична текстура, но тя може да бъде опростена, в зависимост от нуждите ви. Урокът, също така ще помогне на начинаещите да разберат възможностите на фотошоп.

За тази текстура използвах документ с размери 1000х1000.
Приблизително време за получаване на окончателния резултат: 3 часа.

1. Започваме със създаването на нов файл, квадратен (в нашия случай 1000х1000 рх). Запълнете фона със сив цвят (почти бял). После ще създадем нов слой и правим кръгла селекция в центъра на изображението, с пропорции, като показаните на картинката:



2. След като сме решили какъв цвят ще бъде окото (зелен, кафяв, син), запълваме кръга с него. След това създаваме нов слой и по същия начин рисуваме зеницата с черно:



3. С инструмента smudge размазваме малко от центъра навън, както е показано на долната картинка:



4. Създаваме нов слой, нова кръгла маркировка, която запълваме с бяло, като показаното:



5. Избираме филтъра за шум (Filter> Noise> Add Noise...) и слагаме следните настройки:



6. Сега ще приложим и филтъра за замъгляване от Filter> Blur> Radial Blur... Използваме опцията zoom и best и слагаме голяма стойност на Amount (100 или близко до 100). Трябва да получите нещо подобно:



7. Прилагаме на слоя режим на смесване Overlay, Pin Light, Screen или каквото ви хареса най-много. После използваме филтъра Liquify... на този слой, за да получиме нещо подобно на показаното:



8. Дублираме слоя със зеницата и избираме цвета му, като използваме Image > Adjustments > Hue/Saturation... или просто Ctrl+U – със следните стойности:



9. На този слой рисуваме с много големи четки. Опитайте се да получите близък до моя резултат:



10. Копираме този слой и сменяме режима на смесване (примерно на overlay), докато не получим резултат, като показания:



11. Може да симулираме отражение на прозорец с още един слой, както е показано на примера:



12. Дублираме слоя, който нарисувахме току-що и избираме оранжев или кафяв цвят (Ctrl+U). Сменяме режима на смесване на слоя, за да получим резултат, близък до показания долу. Обръщаме и променяме размера на слоя и ако се налага, променяме прозрачността на слоя за получаване на удовлетворителен резултат:



13. Смекчаваме външната граница на ириса с филтъра Filter> Blur> Gaussian Blur..., като избираме не особено голяма стойност, за да не се получи голямо размиване на краищата. В случая използвах стойност 6:



14. За затъмняване и подобряване на границата на ириса ще използваме drop shadow с Distance=0, малко или въобще без Spread и най-подходящата стойност, която ще изберете за Size. Променяме режима на смесване на слоя за най-добър ефект.
Подсказка: също така можете да използвате Outer Glow за засилване на сенките, както е на рисунката:



15. Избираме слоевете, където рисувахме радиалните вълнички и прилагаме drop shadow, за да получат линиите обем и да приличат на нишки:



16. За подсилване на случайното оцветяване на текстурата, създаваме нов слой. Избираме бял цвят за фон и черен за рисуване, след което прилагаме филтъра Render > Clouds. Размиваме границите, като няколко пъти използваме филтъра за гаусово замъгляване:



17. Добавяме нови детайли на слоевете. Създаваме кръгла маркировка и избираме от менюто Edit > Stroke... с голяма стойност за щриха (12, 14 и т.н.). Трябва да получим нещо подобно на следното:



18. Отново използваме гаусово замъгляване с високи стойности:



19. Променяме размера на този слой за центрирането на ириса, добавяйки някаква дълбочина в централната област:



20. Сега на нов слой започваме да създаваме вените. Избираме червен цвят, но леко към оранжево. Взимаме много малка четка и започваме да рисуваме от центъра към краищата и от границите към центъра:



21. Създаваме нов слой и добавяме големи и малки вени:



22. Създаваме още един слой и добавяме червена граница, както е показано долу:



23. Създаваме още един слой, на който ще добавиме няколко малки кръвоносни съдове, както и малко петна в областта между ириса и бялата част на окото:



24. Ето и финалната версия (не се притеснявайте за най-червените части – те практически ще изчезват в окото на вашия персонаж):



25. Ето го и увеличено, за да се видят детайлите:




Автор: Krishnamurti Martins Costa
Превод: Ledenata


Категория: Рисуване | Прегледи: 1033 | Добавен от: Ledenata |
Екипът на PSWORLD Ви благодари за проявения интерес!
  Призоваваме Ви да оставяте своите коментари за публикуваните уроци и новости.Пишете ни за Вашите проблеми и успехи в усвояването на Фотошоп. Публикувайте резултатите от Вашите опити. Така ще ни помогнете да се развиваме в правилната посока!

Общо коментари: 1
2008-11-28
1. tcvetelinka (tcvetelinka) [Материал]
biggrin
--------------------
 
Качи картинка:(копирай кода на  "Thumbnail за Форуми" и го постави във формата за отговор)
Само регистрирани потребители могат да оставят коментари.
[ Регистрация | Login ]
Login form
Календар
«  ноември 2008  »
НеПоВтСрЧеПеСб
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
    
Търсене

Наши приятели
Статистика

Всичко online: 15
Гости: 15
Потребители: 0
<