Начало » 2008»ноември»28 » "Рисуваме реалистична текстура на око” от Krishnamurti Martins Costa»
"Рисуваме реалистична текстура на око” от Krishnamurti Martins Costa
10:34 AM
За повече стимул може да прочетете
темата с наградата, която ще даваме на потребителя, който се е
упражнявал най-много в определения от екипа срок - ТУК
*** Ниво: средно Техника: цифрово рисуване Програма: Adobe Photoshop
Този
път ще ви покажа как с известно търпение можете да си направите
собствена текстура на око. Това е реалистична текстура, но тя може да
бъде опростена, в зависимост от нуждите ви. Урокът, също така ще
помогне на начинаещите да разберат възможностите на фотошоп.
За тази текстура използвах документ с размери 1000х1000. Приблизително време за получаване на окончателния резултат: 3 часа.
1.
Започваме със създаването на нов файл, квадратен (в нашия случай
1000х1000 рх). Запълнете фона със сив цвят (почти бял). После ще
създадем нов слой и правим кръгла селекция в центъра на изображението,
с пропорции, като показаните на картинката:
2.
След като сме решили какъв цвят ще бъде окото (зелен, кафяв, син),
запълваме кръга с него. След това създаваме нов слой и по същия начин
рисуваме зеницата с черно:
3. С инструмента smudge размазваме малко от центъра навън, както е показано на долната картинка:
4. Създаваме нов слой, нова кръгла маркировка, която запълваме с бяло, като показаното:
5. Избираме филтъра за шум (Filter> Noise> Add Noise...) и слагаме следните настройки:
6. Сега ще приложим и филтъра за замъгляване от Filter> Blur> Radial Blur... Използваме опцията zoom и best и слагаме голяма стойност на Amount (100 или близко до 100). Трябва да получите нещо подобно:
7. Прилагаме на слоя режим на смесване Overlay, Pin Light, Screen или каквото ви хареса най-много. После използваме филтъра Liquify... на този слой, за да получиме нещо подобно на показаното:
8. Дублираме слоя със зеницата и избираме цвета му, като използваме Image > Adjustments > Hue/Saturation... или просто Ctrl+U – със следните стойности:
9. На този слой рисуваме с много големи четки. Опитайте се да получите близък до моя резултат:
10. Копираме този слой и сменяме режима на смесване (примерно на overlay), докато не получим резултат, като показания:
11. Може да симулираме отражение на прозорец с още един слой, както е показано на примера:
12. Дублираме слоя, който нарисувахме току-що и избираме оранжев или кафяв цвят (Ctrl+U).
Сменяме режима на смесване на слоя, за да получим резултат, близък до
показания долу. Обръщаме и променяме размера на слоя и ако се налага,
променяме прозрачността на слоя за получаване на удовлетворителен
резултат:
13. Смекчаваме външната граница на ириса с филтъра Filter> Blur> Gaussian Blur..., като избираме не особено голяма стойност, за да не се получи голямо размиване на краищата. В случая използвах стойност 6:
14. За затъмняване и подобряване на границата на ириса ще използваме drop shadow с Distance=0, малко или въобще без Spread и най-подходящата стойност, която ще изберете за Size. Променяме режима на смесване на слоя за най-добър ефект. Подсказка: също така можете да използвате Outer Glow за засилване на сенките, както е на рисунката:
15. Избираме слоевете, където рисувахме радиалните вълнички и прилагаме drop shadow, за да получат линиите обем и да приличат на нишки:
16.
За подсилване на случайното оцветяване на текстурата, създаваме нов
слой. Избираме бял цвят за фон и черен за рисуване, след което
прилагаме филтъра Render > Clouds. Размиваме границите, като няколко пъти използваме филтъра за гаусово замъгляване:
17. Добавяме нови детайли на слоевете. Създаваме кръгла маркировка и избираме от менюто Edit > Stroke... с голяма стойност за щриха (12, 14 и т.н.). Трябва да получим нещо подобно на следното:
18. Отново използваме гаусово замъгляване с високи стойности:
19. Променяме размера на този слой за центрирането на ириса, добавяйки някаква дълбочина в централната област:
20.
Сега на нов слой започваме да създаваме вените. Избираме червен цвят,
но леко към оранжево. Взимаме много малка четка и започваме да рисуваме
от центъра към краищата и от границите към центъра:
21. Създаваме нов слой и добавяме големи и малки вени:
22. Създаваме още един слой и добавяме червена граница, както е показано долу:
23.
Създаваме още един слой, на който ще добавиме няколко малки кръвоносни
съдове, както и малко петна в областта между ириса и бялата част на
окото:
24. Ето и финалната версия (не се притеснявайте за най-червените части – те практически ще изчезват в окото на вашия персонаж):
25. Ето го и увеличено, за да се видят детайлите:
Автор: Krishnamurti Martins Costa Превод: Ledenata
Екипът на PSWORLD Ви благодари за проявения интерес!
Призоваваме Ви да оставяте своите коментари за публикуваните уроци и новости.Пишете ни за Вашите проблеми и успехи в усвояването на Фотошоп. Публикувайте резултатите от Вашите опити. Така ще ни помогнете да се развиваме в правилната посока!
--------------------