Понеделник, 2024-05-06, 2:50 PM
Welcome Guest

Меню
Уроци
Анкета
Пред компютъра или пред телевизора предпочитате да сте?
Общо гласували: 167
Начало » 2008 » ноември » 28 » Анимиране на реалистична водна повърхност»

Анимиране на реалистична водна повърхност
10:54 AM
1. Тази анимация не можете да я направите без помощта на една малка програмка, затова най-напред трябва да си я свалите от нас и да си я инсталирате. Ето я и нея - Sqirtz Water Reflections

2. Създавате си някаква картинка, сигнатура, аватар или дори тапет (тук файла ви ще стане с огромни размери, но не е невъзможно да се направи) - ако е с размери 350х150 пиксела, трябва да запълните само 350х75, останалото остава празно, като показаното:



Може да не го правите точно като автора. Достатъчно е после да оградите с инструмента мястото от изображението, където ще ви бъде водата и така ще скриете тази част, без да се налага да я режете или да я правите едноцветна.

3. Сега стартирайте програмката, която си изтеглихте и инсталирахте. Отидете на File > Open и от прозореца изберете изображението си (аз го сейфам в jpg формат). Изберете инструмента ---- от лявата част на прозореца на програмата. С него очертайте по контура бялата част от сигнатурата, както е показано по-долу. Т.е. трябва да очертаете с този инструмент частта от картинката, която ще бъде залята от водата, както вече споменах по-горе, не е задължително това поле да е бяло и празно.





4. След като сте очертали желаното място, натиснете бутона за вода. Може да използвате стойностите, както са зададени при мен - те са идеални за моя случай, но може да не са най-подходящите за вашия проект. Експериментирайте за най-добър резултат. Пускате си анимацията за преглед от жълтата стрелка.



5. Сейфайте работата си, като изберете Animate > File Sequence > Save. Аз го записах с 30 Frames, 80% .jpg.

Създайте си нова папка, без значение къде и я изберете, за да се запишат в нея кадрите на анимацията ви. Може да създадете папката на десктопа си - тя ще ви трябва временно и после можете да я изтриете.
За разлика от автора, аз го сейфам на 20 кадъра - мисля, че е достатъчно, а и става по-малък файла накрая. Вие си преценете броя на кадрите - колкото повече кадри, толкова по-голям файл получавате като резултат, а разлика в качеството, поне аз, не долавям.



6. Стартирайте ImageReady и отидете на File > Import > Folder as Frames - изберете вашата нова папка с изображенията.
Когато си отворите изображенията в ImageReady, слоевете няма да са подредени. Налага се вие сами да си ги подредите! Имената на слоевете ви се появяват като поредни номера, което е голямо улеснение за вас. Кликнете върху слоя с име 02, 002, 020 (или както се е появил при вас), превъртете слоевете нагоре в панела и като задържите Shift, кликнете на последния слой. Трябва да са се маркирали всичките междинни. Хванете с мишката и извлачете маркираните слоеве надолу до над слоя с име 01, 001, 010 или както е при вас в случая. Вече трябва да са ви подредени по номера.

7. Направете всичките слоеве невидими, с изключение на първия слой.



После дублирайте фрейма в прозореца за анимация. Или направете така, като автора, или прочетете след картинката.



Тук вече ще си позволя да променя значително урока, защото ми се вижда доста трудоемко да се прави така, както е описано от автора.
И така, с вкарването на папката с изображенията в ImageReady, в панела за анимация ви се зареждат съответния брой кадри (които също са разбъркани, но това не е никакъв проблем). Кликвате на втория кадър, задържате Shift и кликвате на последния в панела. После или ги завлачвате до кошчето на панела или кликвате на бутончето с кошчето, за да ги изтриете вкупом. Сега насочвате вниманието си към дясната част на панела за анимация, където точно под хиксчето за затваряне на панела има едно кръгло бутонче с триъгълна стрелкичка. (Към момента трябва да имате само 1 кадър.) Кликвате с ляв бутон на мишката на въпросното бутонче и от появилото се меню избирате опцията Make Frames From Layers.

Вече имате всичко, което ви трябва.



От бутончето Play/Stop в панела за анимиране можете да прегледате анимацията си и ако нещо не ви хареса, да го поправите преди да запишете файла.

8. Сейфайте резултата, като всяка друга анимация от File > Save Optimized As... - в .gif формат. Ако не ви се появява възможност за запис в гиф, погледнете в панела Optimize дали в полето Format: е избрано GIF.

Ето няколко мои неща, правени по този начин:

   

   

     


Източник: www.tutorialfx.com
Превод и допълнения: Ledenata

Категория: Анимации | Прегледи: 876 | Добавен от: Ledenata |
Екипът на PSWORLD Ви благодари за проявения интерес!
  Призоваваме Ви да оставяте своите коментари за публикуваните уроци и новости.Пишете ни за Вашите проблеми и успехи в усвояването на Фотошоп. Публикувайте резултатите от Вашите опити. Така ще ни помогнете да се развиваме в правилната посока!

Общо коментари: 3
2009-05-28
1. Borislav Gocev (MoveBitch) [Материал]

--------------------
 
2009-05-28
2. Borislav Gocev (MoveBitch) [Материал]

--------------------
 
2009-05-28
3. Borislav Gocev (MoveBitch) [Материал]

--------------------
 
Качи картинка:(копирай кода на  "Thumbnail за Форуми" и го постави във формата за отговор)
Само регистрирани потребители могат да оставят коментари.
[ Регистрация | Login ]
Login form
Календар
«  ноември 2008  »
НеПоВтСрЧеПеСб
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
    
Търсене

Наши приятели
Статистика

Всичко online: 1
Гости: 1
Потребители: 0
<